det blev ngt fel med min tidsplanering

jag kollade runt på lite bloggar, som hux flux blivit uppdaterade. Hur orkar ni, jag menar HUR ORKAR ni?? Jag har ”inte tid” för att uppdatera varje dag, eller rättare sagt jag tar mig inte tid. Det är en paradox (titta, mimmi har lärt sig ett nytt ord!) med alldeles för lite tid att göra de saker jag vill göra, men ändå alltför mycket tid, jag blir uttråkad och sömnig…
Jag ska försöka läsa Jane Eyre! jag lånade hem den över sommarlovet men då sköt jag bara upp det tills jag fick en lapp om att jag inte hade lämnat tillbaka den i tid, klantigt… men nu ska det bli av!! Har läst ca 100 sidor. Parallellt med att ge mig själv det här uppdraget så funderar jag på att utfärda läsförbud till förmån för läxorna, för de blir inte gjorda tillräckligt bra för tillfället. Har redan försökt vara restriktiv med datorn (ja ni ser ju hur bra det går) och sitter istället på skolans datorer när vi får en hålis, så om jag skippar den här nöjesläsningen med så MÅSTE jag ju bara få läxorna och plugget till proven gjorda! Eller..?
Jag och Sandra har bestämt att den av os som får barn först (när vi blir stora) ska döpa det till Kyosuke. Genomförbart? Knappast. Jag skulle nog skunna tänka mig, men frågan är ju om det framtida barnets far kommer gå med på det xD
En fin låt.

2 thoughts on “det blev ngt fel med min tidsplanering

  1. Kan hålla med om att en del uppdaterar lite väl ofta, men har man en hyfsad blogg med ett fint antal läsare anser jag att en uppdatering dagligen/varannan dag är lagom.

    Fast det är ju det bästa med bloggar också. Inläggen ligger ju kvar så man måste inte tvinga sig själv till att läsa dagligen. Det räcker kanske att sticka in huvudet varannan, var tredje om inte var femte dag i bloggarna och läsa ett flertal inlägg när man ändå håller på ;D

    och tack tack än en gång för svaret du gav mig tidigare ^^

    Gilla

Kommentera

