Därför bloggar jag.

Va, bloggar jag av en anledning? Jo, men så mycket amatörpsykolog som jag är så borde jag väl kunna skramla fram både en och två anledningar ^^

För det första så älskar jag att

  1. Läsa
  2. Äta
  3. Prata

…och eftersom prata nästan är samma sak som att skriva, så är min blogg ett ställe där jag ohämmat kan babbla på om vad jag vill utan att någon avbryter mig! Lycka! Dessutom kan min omgivning själva välja om de vill ta till sig min ström av tankar och funderingar istället för att som annars drabbas av dem face to face och inte kunna rädda sig själva när jag väl satt igång. Här är räddningen bara ett knapptryck bort. Kan man tänka sig vilken otroligt smidig lösning ^_^

För det andra så älskar jag ord. Som ni ser så förekommer ord i både min första och tredje favoritsysselsättning. Och den här känslan när jag lyckats komponera en ovanligt fin mening som exakt uttrycker min sinnesstämning eller klingar vackert, den är som en mors stolthet. Låt mig bara i förbigående nämna Johannes muntliga NP Sv B som jag fick äran att avnjuta förra veckan. Vilket språkbruk! Det var gudomligt. Nästan så jag satt med hakan i handen och dreglade. Till och med en manlig klasskamrat lät undslippa sig -Det var så jag nästan blev upphetsad. Och jag kan bara hålla med.

Och för det tredje behöver jag verkligen någonstans att avreagera mig nu när den här förbannade gråheten börjar tära på mig. Mina känslosvängningar är helt fenomenala. *suck*

Ha det bra, nu måste jag dra!

One thought on “Därför bloggar jag.

  1. Jag älskar också ord! :O fråga vem som helst typ, alla kan intyga att jag är typen som lägger 5 minuter på att formulera en perfekt mening som det sen tar 5 sekunder att säga XD
    Ord = kärlek xD

    Gilla

Kommentera

