Mina 3 största intressen

Som jag nämnde tidigare så älskar jag att läsa, äta och prata, men jag vet inte riktigt om det kan räknas till ”intressen”. Där stöter vi alltså på ett problem. Men läsa böcker måste få räknas som ett intresse, och det är absolut ett av mina största intressen^^ I veckan har jag läst bland annat ”Ett hål om dagen”, ”Jokern”, ”Luftslott” och nu håller jag på med ”Kalla det vad fan du vill”, som är lite smått seg och inte så rolig som jag trodde.

På andra plats måste ”fangirla Gackt” komma eftersom det onekligen drabbar de som insett hur fantastisk Gackt är och ännu inte kommit över chocken. Ja, jag vet att jag lyssnat på Gackt i över 2 år (snart 3, wiieeee :D) men jag har fortfarande inte riktigt fattat vidden av hans storhet utan blir lamslagen av hans awesomeness flera gånger om dagen ;D

På tredje plats, då? Vad är egentligen ett intresse? Jag vet inte, och har så ont i magen att jag inte kan tänka. Om man inte nödvändigtvis behöver tycka om sitt intresse får jag väl säga må dåligt som min trejde punkt, eftersom det inträffar… ofta. Som nu, när det krampar i magen så jag blir genomsvettig med jämna mellanrum. Eller som igår, när jag (förmodligen, jag har självdiagnostiserat mig själv eftersom läkarna är så inkompetenta) fick någon slags panikångest light i form av illamående när jag skulle sova. Hm. Det mesta drabbar mig onekligen på kvällen. Jag kanske borde börja med tidiga kvällar för att undkomma problemen?

För att lämna ämnet kan jag ju tala om att jag skriver på kvällen dag 2, men tänker skjuta fram publiceringen till efter midnatt. Det är väl inte fusk, va? (y)

Jag tror jag tar ett intresse i reserv om må dåligt inte skulle gillas, och det blir spendera tid med människor jag tycker om. Yey! Jag älskar det^^ tyvärr har jag inte så stor bekantskapskrets som jag skulle vilja, eller inte så sällskaplig krets som jag skulle vilja, för mina helgkvällar spenderas oftast med att jag sitter hemma och förbannar mitt patetiska liv. Visst låter det uppmuntrande? ^_^v Ibland ter sig framtiden ljus, när jag blir medbjuden på filmkväll med Johannes och Jenny från klassen, eller utgång med styvkusinerna, eller födelsedagsfest för Elins pojkvän, men det blir bara enstaka fall, och jag har ännu inte upptäckt felet hos mig som gör att jag inte blir medbjuden nästa gång det blir dags för filmkväll, fest eller gå ut, som jag så galant kallar det. Om ni vill göra mig en tjänst kan ni ju tala om det, och jag lovar att inte skjuta budbäraren 😉 För att vara ärlig tror jag själv att mitt problem är att jag försöker för mycket så det blir tröttsamt att umgås med mig, men eftersom jag blir så glad när någon efterfrågar mitt sällskap är det svårt att göra nånting åt det >_>

7 thoughts on “Mina 3 största intressen

Kommentera

