Oöverstigliga problem kvart i nio en lördagsmorgon

Och jag har – precis som förra vintern, precis det jag inte ville skulle hända – på något sätt tappat bort mig själv. Det känns som att halva jag är borta, så när jag ställs inför en uppgift jag utan tvekan borde klara av, som att ta ledigt från skolan en vecka t.ex., så blir jag rådvill och undrar vad det egentligen är meningen att jag ska göra.

Eller välja mellan två veckors semesterresa med familjen eller stanna hemma. Det borde väl inte vara så knepigt? Men! I så fall missar jag Julbalen i Växjö. Jag missar en vecka i skolan, med prov och redovisning. Både provet och redovisningen skulle jag kunnat fått avklarat innan jullovet men jag valde att skjuta upp det eftersom – just det – jag inte mår bra. Tada! Där har vi problemet i sin helhet. Snälla, vem som helst ge mig råd-_- Jag är fångad i min egna hjärnas katt och råtta-lek.

One thought on “Oöverstigliga problem kvart i nio en lördagsmorgon

Kommentera

