Mimmi åt pepparkaka, fick ont i magen

Nyss var jag nästan halvvägs igenom en ansökan till Au Pair i USA till i höst, men klickade just ner den. Jag vet verkligen inte vad jag vill göra med mitt liv, och jag är lite för räddhågsen för att satsa fullt ut, speciellt när jag inte vet vad jag vill. Jag vet inte. Jag vet inte. Suck. Får dessutom stora skälvan när man ska fylla i ”Utbildning” och så där. Det låter så proffsigt och så kommer jag där med mina tre skruttiga år på gymnasiet, och jag har inte ens gått ut än. Blablabla mindervärdeskomlex >.<
Och HUR i hela friden kommer det sig att jag sitter och funderar på Au Pair när jag hela tiden sagt till mig själv att det inte är en bra idé eftersom jag inte ens gillar barn!? Jo, det kan jag tala om. Jag börjar bli desperat. Jag vill ut och bort från Sverige. Jag måste ta vägen någonstans! Man kan ju fråga sig om det där med att ”jag inte ens gillar barn” inte är en undanflykt för att jag ska slippa göra något läskigt :p Men sen att jag behöver en utomstående som kan bekräfta att jag har minst 200 timmars erfarenhet av barn gör ju inte saken bättre. Var ska jag hitta en sån? Det är ju så att jag börjar skratta åt mig själv för att jag är så patetisk.

Funderar nu starkt på Au Pair i England istället dels för att det är billigare och dels för att då är jag i Europa om (när?) Gackt får för sig att komma tillbaka. Å andra sidan, varför ta England när det finns USA? USa låter ju mycket mer spännande… Dyrare men mer för pengarna är det. Har stor hjälp av min bästa vän beslutsångesten här känner jag 🙂

Well, ska försöka att inte skriva så många fler inlägg fulla av självhat som det blivit på sistone, men när jag går i de tankarna så är det så skönt att få skriva av sig och frossa i eländet, sen kan man förhoppningsvis börja tänka på annat en liten stund i alla fall…

Nu när vi är inne på den linjen kan jag ju passa på att meddela att det där med att inte äta sötsaker har gått åt helvete som bara den. Godis är det enda som jag faktiskt lyckats hålla mig borta från, men i stället har jag frossat semlor, bakelser, kakor, muffins, glass, saft, söta flingor, sylt, chokladsås och kolasås, o’boy, tuggummin, till och med sockerbitar… Tuggade ner naglarna till roten och när jag skulle låta de växa ut igen gav jag mig på huden bredvid och nagelbanden, så har haft blödande fingertoppar i några dagar. Sliter bort stora skinnbitar från läpparna så de blöder också, mycket mysigt.

Just kill me.

2 thoughts on “Mimmi åt pepparkaka, fick ont i magen

  1. Hmm, tja, här kommer jag och ska ha en massa åsikter igen :DD
    Well, för det första känner jag många som varit au pair, och alla har bara haft gymnasieutbildning, så oroa dig inte för det. 😀 Tror minst hälften av alla åker efter gymnasiet….
    Och tja, jag skulle satsa på England… mest för att man blir så mobbad när man sen kommer till England och pratar amerikanska (de tycker tydligen vi är helknäppa, vi svenskar med jänkar-accent) XDD Och sen är du ju SÅ LÅNGT BORT FRÅN OSS om du åker till USA DD’:

    Ta hand om fingertopparna!! .<
    ~HUGS~

    Gilla

  2. Min mamma har varit au pair i Florida. Hon hade som sagt bara gått Barn och Omsorg på gymnasiet. Så du behöver inte oroa dig som Malin säger ^___^ Visserligen var det för över 20 år sen but you get the picture xD;;;

    Gaarrghhh, you bite your lips too, huh? Me too >____<

    Gilla

Kommentera

