Vägrar vara slav under sötsuget längre

Nej, nu jävlar tänker jag inte acceptera det här längre. Nu är det krig mot min kropp! Det är inte normalt att vara illamående flera timmar VARJE DAG, och i fortsättningen kommer jag bara få drömma om sötsaker. Jag gnällde ju som fan när jag inte åt godis på flera veckor, men vet ni vad? Jag mådde lite, lite bättre än förut! Så, ni därute, samla er stryka, för jag kommer förmodligen bli tredubbelt gnällig av att inte få ens en förminskad daglig sockerdos. Jag är L satt på diet. Jag är en narkoman som bestämt sig för att sluta.

Men! Jag kan ju inte bara säga stopp där!, då kommer löftet vara ett minne blott innan jag vet ordet av. Har ju några mumsiga kakor som jag började äta idag…

Sååå. Hmm. Alla bakelser, chokladbollar, glass, semlor, chips och läskedrycker går bort. Och frukt, eftersom min mage verkar hata det med O.o

Tillåtet? Kakor, o’boy, halstabletter eftersom jag fortfarande är förkyld, och tuggummi, men eftersom jag blir dålig av tuggummi också så ska de bara tuggas  en kort stund. Innan magen börjar undra varför det inte kommer ner något till den och sätter igång och bråka.

Hmmm. Jag tror jag ändrar det till ”En sort om dagen”-diet. Det är nämligen när jag ger mig på flera saker samtidigt som magen säger ifrån (om ni ville veta. Nu vet ni hursomhelst, och ni får väl lagra det i onödig-info-mappen i hjärnan). Så får det bli. ANTINGEN glass, ELLER  kakor. ELLER chips.

Wish me good luck! Kommer klättra på väggarna bara några timmar efter att jag vaknat imorgon. Bäst att ta sovmogon då! xD

Kommentera

