Från depp till pepp och tillbaka till depp

Varför är mitt liv ett väntande?

Jag vet inte vem jag väntar på, men han är inte här. I några timmar känns allt rätt – köa till en Gacktkonsert, sitta på bussen till Stockholm, kolla på film med E – men sen DÅ?

Jag är så trött på att allt.

Jag beter mig som en jäkla hund som försöker få sin matte på bättre humör och vilja leka – med min egen hjärna! Drar fram den ena leksaken efter den andra för att försöka väcka något intresse, men nej.

Nu väntar jag. På nästa tillfälle att leva. På längtan att leva?

Kommentera

