Väntan

Jag väntar. Och väntar. Varför går dagarna så sakta när man väntar på något? Jag väntar på två TRE utlovade paket på posten. Varför dyker de inte upp?

  1. Min Gacktkeps som reste till Uppsala utan mig.
  2. En födelsedagspresent från Max.
  3. En födelsedagspresent från mig själv m.h.a. Tradera.

Min födelsedag var ju för över en vecka sen! Buhu!

Sen väntar jag även på saker som jag har mig själv att skylla för att de inte inträffat än. Var är motivationen när den som bäst behövs? Och varför får man alltid lust att städa när man inte riktigt har tillfälle för det, och aldrig när det verkligen behövs?

Jag har det jättebra, hittar på massa roliga saker på helgerna, jobbar lite då och då, bor kvar hemma, försöker träffa släkten och kompisar så mycket som möjligt och kämpar på med att fortsätta hitta glädjen nu när hösten anlänt. Men det känns som jag valt en feg utväg. Jag… GÖR ju ingenting. Min officiella titel är ”Arbetslös”. Och det känns dåligt. Jag vill utvecklas, uppgraderas, utrustas med nya bekantskaper och erövra nya jaktmarker. Och det händer. Men det går alldeles för sakta för min smak. Varför kan jag inte vara nöjd med ett enkelt liv, när det är så jobbigt att ha det svårt?

Kommentera

