Why care?

Varför bryr jag mig ens? Det är så fruktansvärt meningslöst att försöka ge konstgjord andning utan ett enda livtecken tillbaka.

Det är ju uppenbart att vår relation är slut. Det är som om vi båda är medvetna om det men ingen av oss vill vara den som kapar bandet helt. Det är så för mig iaf, jag vet inte vad du tänker. Vad tänker du? Hur lever du ditt liv? Jag fattar inte riktigt att vi stod varandra så nära och nu är du som en främling för mig. Ju fler dagar som går desto större tycks vår närhet ha varit, desto mer verkar den ha betytt.

På något sätt vill jag inte svika yngre Mimmi, hon som trodde på oss. Eller gjorde jag verkligen det? Oh ja, jag hoppades åtminstone, jag levde i en drömvärld. Det känns så fel att det ska ta slut med ett ingenting, en udda vänskap som bara rann ut i sanden, när det kändes så speciellt.

Kommer jag ens publicera det här? Det är säkert urtråkigt att läsa om, men jag behöver prata av mig. Kan inte riktigt vänja mig vid tanken på att du faktiskt är på väg bort ur mitt liv, men ingen bryr sig riktigt, för

ja,

det är ju slut. Jag måste säga att jag är förbluffad.

Kommentera

