Förbättras

Jag störs av en irriterande känsla av att jag inte utvecklas. I den takt jag vill, alltså. Jag går ju bara runt och dräller här hemma i gamla Oskarshamn – vad skulle det vara bra för?

Men hallå! Bara för att jag tar det lugnt om dagarna, så betyder det ju inte att inget händer. Eller? Jag lär väl egentligen inte veta förrän efteråt vad som verkligen hände, är det inte så? 🙂 Man vet inte vad man har förrän man förlorat det osv.

Hursomhelst. Jag har på ett och ett halvt år lyckats genomföra 11 av mina Att göra-saker! *applåder* och 9 av dessa på det senaste halvåret. Det är inte dåligt, minsann. Vad spelar det för roll, att sakerna varit mer eller mindre lätta och gått snabbt att genomföra? Det beror väl på vem som ska utföra dem ^^

Och vi får väl se, hur det hela slutar, men på ett sätt drar jag mig för att bli vuxen, för hur kul verkar det på en skala? vad är målet, egentligen? Skaffa jobb, bostad, partner, husdjur och barn? Åååååh jag får rysningar av bara tanken. Så vad ska jag hitta på i stället då? Det återstår att se. Jag har gett mig själv ultimatum fram till januari. Har jag inte flyttat röven från det trygga hemmet tills dess (eller iaf ha konkreta planer på det) så blir det att plugga vidare.

Slutsats: Jag måste komma på vad jag vill göra, bortsett från en massa slumpmässiga saker som står på listan. Men det har jag försökt göra i flera år, och eftersom jag inte kommit på något, får jag hitta på andra saker så länge. Imorgon blir det dock fullt upp på hotellet, och sen drar jag till Eskil och är där tills lördag, jabadabado!

… Anyone who wants to party? Är så jäkla partysugen just nu så det finns inte 😦

One thought on “Förbättras

Kommentera

