Äta döda djur?

Jag har samvetsproblem xD Köttprodukter är ju så galet GOTT (lite lustigt är det däremot att jag föredrar slaskprodukter som korv, hamburgare, köttfärssås osv framför rena köttbitar. eh.). Jag har blivit uppfostrad att äta kött. Och jag tål ju inte gluten, så vad göra när jag är på resande fot? det funkar inte alltid att ta med en macka i fickan och kan jag inte äta varken korven eller brödet, ja vad ska jag då leva på? Luft? I princip alla snabbmatsrätter går ju fetbort :/

Men samtidigt, hur jäkla kul är det att se bilder på djur som råkar ut för allt möjligt skit bara för att vi ska få oss en baconbit till frukost? Det tål att tänka på det är.

Kommentera

