Vad är det för fel på mig?

Varför går min kropp sönder hela tiden? Så bräcklig. Och jag förstör den själv också. Trasig mage, fötter, hårbotten, f***a, ben.. Har kliat mig på vänstra vaden vid flera tillfällen och upptäckte just att den var full av sårskorpor. Wtf? Inte ens så att jag mått dåligt, utan det har kliat för jag har så torr hud och jag har rivit tillbaka utan att tänka på det. Knäppt.

Ögoninflammation, eksem lite överallt. Jag har inte ont i halsen men vaknade upp helt lullig i huvudet och ont i hela kroppen.

Ont i magen, sen i torsdags. Den bubblar, stånkar och gnäller. Nedbitna naglar och sönderrivna läppar.

Nej nu jävlar. Nu får det vara nog. Jag orkar inte ha en kropp som knappt kan hålla mitt sinne kvar i sig. Salva på eksemen och sträng tillsägelse till min hjärna att naglar är absolut förbjudet att tugga på. Hårbotten ja, den vet jag inte riktigt vad jag ska göra med. Funderar på att testa Noo ‘Poo, att sluta med schampoo och grejer i håret. Vissa folk säger att det funkar. Jag har ju kört den andra metoden (starkare grejer) ett tag nu utan att det hjälper.

Ok. Operation ”Snygg, hel, ren och framför allt frisk kropp” har fötts. Frågan är bara om den kommer gå upp som en sol och ned som en pannkaka. Det återstår att se. Och hur många som ens lyckats läsa ner hit, vet jag inte. Tänk alla som ser mitt deprimerade gnäll i början av texterna och aldrig ser de slutpoänger som oftast (nåja, ibland) dyker upp. XD

Kommentera

