Tid ägnad åt eftertanke är sällan bortkastad

What kind of stupid idiot am I???

I’m about to leave everything that I value and go to focking UK. Dumt av mig -_-””

On the other hand, jag tror det är nödvändigt för mig. För att växa. För att mogna och utvecklas. För att inte stagnera och ruttna bort. Jag kan inte stanna här. Hela min varelse vänder sig emot tanken på att fortsätta mitt nuvarande liv. Det skulle vara självmord. Jag menar inte bokstavligt, men som jag föreställer mig den metaforiska bilden av att skapa horokruxer.

Vad är det inom oss som gör det omöjligt att leva fullt ut varje dag, att se vad man har och se dess sanna värde?

Varför ser vi bara det grönare gräset och andra människors lycka?

Varför vill jag bara vara ifred när Eskil är här, men håller på att dö när han går på bussen och lämnar mig?

”Men om detta är menat att vara så lär ni klara er igenom att inte ha kroppslig kontakt under den här perioden….”

Jag försöker tro med hela mitt hjärta att allt kommer lösa sig till slut.

tack ♥

One thought on “Tid ägnad åt eftertanke är sällan bortkastad

Kommentera

