Tankarna far likt en pingisboll fram och tillbaka

Usch. Jag försöker skriva av mig, men det är svårt när tankarna bara snurrar runt, runt, runt i samma spår, och jag dunkar huvudet blodigt i mina försök att komma fram till vem jag är. Vad jag vill. Vart jag ska titta härnäst. Jag gör inte ett bra jobb här. Jag passar inte som au pair, kanske inte i den här familjen, kanske inte över huvud taget helt enkelt. Och trots allt jag varit med om smyger sig tankarna på – finns det något jag duger till? Ska jag åka hem och finna mig själv i exakt samma situation som för ett år sen? Och vad i h-vete ska jag göra annars?

Jag är tillbaka på ruta ett och jag hatar det.

Kommentera

