Smuts

Jag undrar hur länge det här kommer vara ”din” låt. Kanske för alltid? Det känns lite lustigt att lyssna på den nu för tiden i alla fall, typ, hehe, ja, den här låten brukade betyda mycket för mig… Förut. Nu är det bara en besvärad tystnad inombords. Och alla sakerna! Alla saker och meningar som lyste med tusen miljoner glittrande stjärnor bara för mig, så att det kändes som jag hade en hemlig amulett som ingen annan visste om. Nu är de bara ord på rad och materiella ting. Ibland vill jag bara ruska om dig, skälla ut dig, för att du släckt elden, blåst ut ljuset och fått mig att öppna ögonen. Och se dig på ett helt annat sätt. Bubblan har spruckit, väckarklockan ringt och du har krympt, förändrats inför mina ögon. Förut var du den bäste, smartaste, roligaste och min egna riddare, och nu är du bara en konstig snubbe med märkliga åsikter. Och jag känner mig dum som hade så höga tankar om dig, jag skäms när du kläcker ur dig korkade kommentarer och jag undrar om vi växt ifrån varandra, ifall det var du som blev dummare, jag som blev smartare eller vad i hela friden det är som har hänt.

Kommentera

