Saknad

Jag knaprar nötter, lyssnar på Bruno Mars och saknar min… Nånting. Älskade. Bästa vän. Den förmodligen finaste människa jag lärt känna hittils. Vad det nu var som fanns men som jag så effektivt dödade, med min cynism, rastlöshet och längtan efter spänning. Men det är ju så, gräset är alltid grönare på andra sidan.

Ja, jag ska sluta plåga er och mig själv. Snart. Det är ju så himla kul att peta på såret, som något slags test, hur ont kan det göra egentligen? Gjorde jag fel val tillslut?

Så jag kollar på bilder. Lyssnar på låtar. Tänker tillbaka, funderar, filosoferar. Tyvärr är det här det vanliga hos mig vet jag sen tidigare: att jag håller på med funderandet tills antingen 1. vi blir tillsammans igen eller 2. någon av oss eller båda hittar en ny.

So until then I guess you’ll be constantly on my mind.

Kommentera

