På plats

Nu är jag på plats i Alicante. Och jag kan erkänna att jag inte passar 100% som au pair, det är helt enkelt inte något jag har naturlig fallenhet för. Men jag ångrar inte att jag åkte hit, även om jag behöver åka hem imorgon så skulle jag inte ångra det. Det är varmt, soligt, blåsigt, hur ska jag säga det? Jag älskar det och det är tusen gånger bättre än hur det var i the UK. Endast själva lägenheten är så mycket bättre, jag älskar att det är kakel inne på toan istället för den där äckliga, äckliga plastmattan på toan i Sidewell House, jag myser över att mitt rum är flickaktigt inrett med rosa lakan och en stor sirlig spegel på byrån, och utsikten från mitt rum går inte att slå. Hör ni det? Den är häpnadsväckande! Jag har tagit bilder med den otroligt dåliga kameran i mammas gamla mobil (buhuhuhu, jag saknar min mobil, varför var den tvungen att gå sönder? Den hade en bra kamera. Bra nog för att jag skulle vara nöjd iaf! ;__;) men jag vet inte hur jag ska få över dem på datorn eftersom jag som sagt har mammas gamla mobil och inte min eftersom den är TRASIG. Jag tappade den i golvet en gång för mycket och den fick nog och slutade samarbeta. Ifall ni letar upp mina mobiluppladdningar på facebook och tar er en titt på bilden med massa solbelysta hotell från den 19e dec 2011, så får ni ett hum om vad jag ser från mitt fönster, och vet ni? Utsikten från de andra rummen i lägenheten är ännu – focking – bättre! *kvider av lycka* Hallå, vi bor på 14e våningen liksom, fattar ni eller? Nej det gör ni inte, man måste se det själv för att förstå!!! Och jag vet att det är onormalt att bli så upphetsad över en utsikt som mestadels visar höghus och berg, men om man vrider lite på huvudet så ser man faktiskt HAVET. Suck on that!!!

Jag råkar älska turkosblått vatten och kritvit sand, så är det bara.

Öh, var var jag? Just det, jag höll på att köra någon slags Alicante vs. Somerset, men jag tror inte jag behöver fortsätta, ni hänger med på vad jag menar va? xD Och det jag vill säga är: Så värt att åka hit. Spelar ingen roll om värdmamman blir galen på mig för att jag inte tvingade lillkillen att äta upp sin fisk till lunch (eller whatever) för jag har skådat Guds himmel och den är en bred strandpromenad med havet på ena sidan och palmer på den andra.

Enough.

2 thoughts on “På plats

  1. ja, jo jag vet ju det.. men jag har som regel att få ur tummen & träna 3ggr i veckan nu*suck* äter inte nån diet utan precis vad jag vill men jag försöker hålla koll på hur mycket jag stoppar i mig. Om jag typ skulle äta mc donalds så tar jag inte den fetaste menyn eller om jag käkar chips så äter jag inte hela påsen haha. Det fungerar faktiskt.. äter mig ju mätt vara gång men inte proppmätt som jag brukar 🙂

    Btw, jag kanske är nöjd när jag gått ner hälften eller en fjärdedel då slutar jag med att kolla Kcal annars kan de bli farligt :/

    Gilla

Kommentera

