Brått bort

Jag känner otålighet. Jag vill att saker ska hända, jag vill, jag vill… Jag vill kryssa av saker på min bucketlist. Jag har två saker inplanerade till i höst, och jag har börjat småfantisera om att åka till något av mina länder på listan över jul/nyår i år, men ändå… Jag är rastlös. Rastlös på det sätt man blir när man brutit sitt godisförbud, tuggat ner sina naglar trots att man strukit över punkten ”sluta bita på naglarna” på sin att göra lista, mår illa och har ont i magen.

Så förhoppningsvis lägger det sig snart, otåligheten. Ska försöka hålla mig ifrån godis i fortsättningen, för det här är inte kul. Lustigt egentligen att man kan må så jävla illa av att äta lite godis istället för mat… Jag har en känslig kropp, och borde vara bättre på att ta hand om den. Det är mitt eviga nyårslöfte, alltid full av ånger och goda förutsättningar har jag lovat mig själv det tusentals gånger.

Men tills det går över kan jag ju roa mig med att stirra på listan och fundera på vad jag ska hitta på härnäst. Det blir mycket stirrande, när jag är rastlös.

För att ge perspektiv på min klagan: Kokosyoghurt med chokladcornflakes är supergott alltså.

One thought on “Brått bort

  1. Svar: Det är den där listan som får det att låta som att rött hår är hemskt! xD
    En av biverkningarna är rött hår. OH THE HORROR! RED HAIR! MITT LIV ÄR ÖVER XDDD

    Gilla

Kommentera

