Att vakna till strålande solsken

Nu ni, nu måste jag sätta mig o skriva ner lite av den awesomeness som försiggår här innan tiden svischar förbi och jag vips sitter hemma och undrar vad som hände. Men det är så svårt när man är så glad att tankarna som snurrar omkring i skallen är helt osammanhängande. Det första jag gör på morgnarna är öppna fönstret i mitt rum och njuta av utsikten. Well, det allra första jag gör är vakna, upptäcka vilka kroppsdelar som behagar göra sig påminda idag, önska jag fick somna om, önska jag fick somna om en gång till, rycka upp mig, gå fram till fönstret, titta på utsikten över husen och havet och stranden från 14e våningen och konstatera att mitt liv är fett najs och att jag är en unge med tur som hamnat här. Dagarna rullar på, vi tar det i lugn takt här, och jag jobbar inte mycket. Inte hårt. Jag har gjort en del misstag och klantat mig ibland, men den där hemska rädslan att mamman ska säga till mig att ”Nehej, nu får det räcka. Du är värdelös och stick hem!” har.. börjat gå över. Sakta släpper oron över att jag inte duger, och långsamt börjar jag tro på att de faktiskt gillar mig här. Att jag kommer få stanna (den lilla) tiden ut. Att jag kanske inte gör allting rätt men det gör inget, man kan inte vara perfekt.

Och livet här är lätt. Barnen är fantastiska – så väluppfostrade och artiga att det är ett rent nöje att spendera tid med dem. Känslan av att jag är helt ensam börjar också avta, har fått kontakt med en annan au pair i samma område (och med samma område menar jag i princip samma kvarter, det tar ett kvart att gå mellan våra hus) och hon verkar vara lika sugen på sällskap som jag.

Nej, nu drabbades jag av den där oron att om jag skriver hur bra det är som kommer det genast försämras, så det är bäst jag avslutar här och tar en sväng ut med hundarna. Adios, guapas! (Vad nu det kan betyda? xD min spanska är sämst. Det är nog det som grämer mig mest just nu. Vara i Spanien, ha läst spanska, men inte kunna ett dugg… Well, jag har ju varit i Egypten utan att se pyramiderna så vara i Spanien utan att prata spanska ska väl gå bra det med.^^)

2 thoughts on “Att vakna till strålande solsken

Kommentera

