Kokosyoghurt, kokosyoghurt och ett liv som au pair

Jag har en gnagande känsla av att jag borde skriva något, men jag vet inte riktigt vad. Skumt det är att jag kan sitta en hel dag och bara vilja skriva och skriva och skriva och har massa tankar och åsikter jag vill dela med mig av, och dagarna därpå tänker jag bara ”Öh…. Va?” när någon försöker få mig att uttrycka en åsikt eller komma med en smart kommentar. Som tur är så kan jag tidinställa inlägg, så nästa gång debattsuget kommer så kan jag ju spotta ur mig en hög inlägg och lägga dem på lur i en vecka framåt. ^^

Idag har vi legat på stranden, barnen och jag, medan mamman var på jobbet. Äldsta barnet har bränt sin rygg helt rosenröd och jag vet inte om jag borde ta på mig skulden eller inte. Mamman smörjde in yngsta barnet med solkräm och då tänkte jag såklart ”Aha bra nu har hon gjort det då behöver jag inte tänka på det.”, sen smörjde hon inte in äldsta ungen o sa till mig efteråt: Hallå, du måste faktiskt fråga om jag smörjt in barnen, för jag hann bara ta den yngsta och se nu är han (den andra) helt bränd! och försökte smidigt skjuta över skulden på mig. Men hallå, hur i hela friden skulle jag kunna veta detta? Jo, om jag sett det o lagt märke till att hon bara smörjt in den ena, men nu gjorde jag ju alltså inte det. Hepp. Och om vi bortser från mina dagliga ”ojdå! jag glömde”-incidenter, som tyvärr inte förintats även om de minskat sen jag började som au pair (misstänker att det ligger i min person att vara tankspridd och inte är något som tränas bort på en kafferast), så är det som balsam för min dåliga självkänsla att höra mamman berätta om alla knasiga personer som de haft som au pair innan, speciellt när hon avslutar historien med ”… och inte alls som du, du är så himla bra och ärlig och pålitlig!”

Då pirrar det lite i magen av stolthet och lycka, även om jag ibland misstänker att hon kommer ha samlat på sig en del knäppa historier om mig med när nästa tjej anländer  ♥

Btw: Kokosyoghurt är awesome!!!

Kommentera

