Tandkräm

Idag har jag tagit godisförmiddag och med allt större dåligt samvete ätit gelégodis, choklad, mera godis och söta flingor med mjöölk till frukost. Men nyss när jag var på toa fick jag ändå ett ryck att borsta tänderna, vilket jag sen jag kom hit gjort varje morgon och kväll som en duktig och ordentlig liten flicka. Tror det beror på att min tandkräm är så himla god… Egentligen borde jag använda Sensodynes Pro-Emalj eftersom jag har rätt så känsliga tänder (blabla tunt nånting… vad det nu var tandläkaren sa till mig) men när jag åkte till England köpte jag bara den billigaste jag hittade *snål* vilket råkade vara

denna. Och den är ju god! Nästan så jag inte kan hålla mig ifrån att borsta tänderna varje gång jag är inne på toan, utan vill bara boooorsta boooorsta och slurpa i mig hela tuben. Kidsen har en tandkräm som också är himla god, så växlar lite mellan dem… Haha. Frågan är om jag ska fortsätta med en god tandkräm när jag kommer hem eller gå tillbaka till Pro-Emalj, som är god – för tänderna, men smaken är det inte.

Där har jag något att fundera på tills jag åker hem om några veckor 😀

Kommentera

