Resor och kläder

Nu har jag bokat flygbiljett hem.

Känns märkligt att jag ska åka hem om några veckor. Hela vistelsen här har känts surrealistisk, från att jag kvickt tog ett beslut en fredagskväll, bokade flyg och stack iväg måndag morgon till att jag nu sitter och knappar på min dator klockan halv tre en söndag i Alicante. Det går inte in i hjärnan på något sätt, att det kan vara så här lätt. Att man kan ha det så här bra. Och att också framtiden bara har mage att se så ljus och hoppfull ut! Knäppt. Jag är inte ens ledsen över att jag ska åka hem, även om jag säkert kommer längta tillbaka när jag väl varit hemma ett tag.

Den 4e juni går mitt plan, mamman lovade skjutsa mig till flygplatsen även om hon hotade med att strypa mig eftersom vi måste gå upp astidigt då flyget går 7 xD Hon var även generös nog att betala min flygbiljett mot att hon fick tillbaka lönen hon gett mig, eftersom jag har 0 och ingen användning av €os när jag kommer hem, så det känns lite som jag fått flyget hem gratis ^^

Funderar lite på att åka in till centrum och gå på shoppingrunda någon dag, men är inte heltänd på idén eftersom jag ska få hem mig alla grejer hem också. Fortfarande påverkad av den extrema upplevelsen att ta hem min bautaväska ifrån London tog jag vår minsta resväska när jag skulle hit, så det ska bli en spännande utmaning att försöka få ner allting igen i den ^^ Har med mig ca 10 kg mindre i packing den här gången, då var det 25kg totalt med resväska och handbagage, nu tror jag inte ens det blir 15 kg totalt. Jag har verkligen lärt mig en läxa från det besväret och kommer aldrig, aldrig mer packa så extremt mycket, även om jag haft några mindre klädkriser här så är det ändå värt det, tro mig xD

Sen har jag verkligen köpt det här konceptet med att konsumera mindre. Kräktes nästan av äckel när jag läste i någon blaska att varje plagg används i genomsnitt 6ggr innan det kasseras. Vad i helvete?, om ni ursäktar språket. Okej, klart man har finklänningar som man kanske inte känner för att dra på sig varje gång det vankas fest utan man vill variera sig lite, men ändå! Hallå! Sex gånger! Vakna upp, svenska folket. Det är ju för fan inte klokt. Gäller det underkläder också månntro?

Nej, inte för min del i alla fall. Och jag tänker inte falla i fällan att pengar, utseende och prylar betyder allt. Mina pengar kommer gå till RESOR, och BÖCKER, och därmed basta! Kläder? Äsch, jag har ju mina två nya jeans som jag köpte på rea för över ett år sen. Och mjukisbyxorna jag köpte tillsammans med klasströjan när jag slutade nian, haha. De håller än, minsann 😀 Klasströjan också, för den delen.

Och detta går ju hand i hand med mitt motto Packa lätt (”‘Ryttare packar LÄTT!’ skrek Sergeanten”,Vild Magi av Tamora Pierce), eftersom det spelar ju ingen roll hur mycket kläder jag äger när en resväskas innehåll är begränsat. Och hur kul är det att ha massa kläder liggandes hemma, som ändå inte får följa med ut på äventyr? Inte alls kul, tycker jag. ^^

Kommentera

