Bolas de maís con miel

Jag har drabbats av flingfnatt. Flingoooor. Och mjöööölk. Det är allt jag tänker på om dagarna! Har hittat en helt ny sorts flingor som gör mig galen av längtan, eller något sånt.

Har på några dagar tömt ett helt paket flingor och åtskilliga liter mjölk har gått åt. Sopkorgen blir överfull av mjölktetrorna och det första jag gör på morgonen är äta flingor med mjölk, och det är det sista jag gör innan jag somnar på kvällen. Jag smyger upp när familjen har lagt sig och smusslar åt mig en portion till. Istället för att äta glass eller en muffins till efterrätt häller jag upp flingor i ett glas och fyller på med mjölk, i en rörelse som redan blivit rutin och nu finslipas till perfektion.

Jag växlar mellan att ta 4-6 små majsflingor på skeden tillsammans med mjölk (bäst), till att bara ta en eller två av dem (ifall de inte hunnit suga åt sig av mjölken ännu utan fortfarande är torra och hårda), till att ta en sked flingor utan mjölk och sedan dricka mjölken direkt ur glaset (ifall jag har för mycket flingor för att kunna få med mjölk på skeden, eller om jag äter ur ett glas istället för en skål).

Ja. Jag vet att detta inte är normalt. Men det är ju så gott! Jag fasar för återkomsten till Sverige och planerade länge att ta med mig ett paket flingor hem, tills jag kom på att mjölken inte är lika god i Sverige. Ve och fasa.

Kan man ta med sig mjölk i resväskan?

Kommentera

