I wanna look good naked

Jag vill ha en ny tatuering…

Jag drömmer om en kropp fylld med bläck, som berättar om känslor, tankar och erfarenheter. Jag vill ha text som visar min kärlek till böcker och det skrivna ordet, jag vill att det ska synas vad som betyder mycket för mig. Vilka som betyder mycket för mig.

Och jag tycker det är snyggt. Det är så snyggt att jag blir helt till mig av entusiasm! Tyvärr ser ju tatueringar bra mycket finare ut på vit hud, vilket jag tror jag aldrig kommer få igen. Klart om jag undviker solen i något år… Men varför i hela friden skulle jag vilja göra det? Så deprimerad som man blir av vinter och mörker! Nej, den uppoffringen är en tatuering inte värd. Jag undrar också om jag ens kan bli ”vit” igen, någonsin, för min hud tycks ha absorberat lite brunhet som aldrig går bort, och inte ens på vintern försvinner ränderna efter bikinin totalt. Jag börjar dock ifrågasätta min övertygelse om att jag är skapt för ett liv i solen, för under mina veckor här har jag lagt märke till att jag fått extremt mycket födelsemärken som jag inte hade förut. Bara på mina armar kan jag räkna till över 20 st nya små fläckar. Buhu! Why?

Men tillbaka till tatueringarna. Jag googlar, jag tittar, jag dreglar.

Alltså förstår ni vad jag menar eller? Så. Snyggt.

Give me!! Tyvärr är jag ju lite emot att tatuera sig bara för att det är snyggt, så jag måste komma på ett motiv som jag vill ha, som betyder något, och som är ordentligt genomtänkt. Har ni några förslag eller? Ge mig idéer, tips, åsikter! Och om ni är emot det så säg det också 🙂

Jag är också förälskad i tanken på att göra en kompistatuering av något slag, någon som är på? ^^

One thought on “I wanna look good naked

  1. Jag ÄLSKAR tatueringar! Men jag är så nojig när det gäller mig själv och vågar inte tatuera mig med risk för att jag skulle ångra mig. Den ska ju ändå sitta där hela livet.

    Sv: Ja men vad kul att du hittat till min blogg! Haha njaa om vågen skulle visa minus ordagrant så hade det nog varit lite tokigt 😉

    Gilla

Kommentera

