Drömmar en fredagskväll

Igår satt jag framför datorn som vanligt, jag hade tänkt se en film på min lilla tv men det glömde jag bort totalt. Istället pratade jag med Zände och vi diskuterade Gackt, kärleken, livet och drömmar och min bucketlist, som jag naturligtvis var tvungen att pilla på. Nu har den fått hela 1oo punkter sammanlagt varav 19 är avklarade, som jag är omåttligt stolt över. Hela min lista är jag stolt över, förresten. Jag satte även ett nytt mål: att ha klarat av 50 punkter eller hälften innan jag fyller 40, vilket betyder att jag har 30 punkter att fixa på 20 år. Låter det omöjligt? Låt mig då påminna er om att även om vissa punkter är både tidsödande och pengakrävande är andra lite mindre pretentiösa, och behöver inte vara så utmanande att klara av. Men med min vanliga ”äh, jag gör det imorgon”-inställning kan jag dock tänka mig att min vecka innan jag fyller kommer se ut ungefär såhär:

Raggar upp någon slemmig typ för att kunna kryssa över ”ha ett oseriöst förhållande”, snor den slemmiga typens svindyra bil morgonen efter, tar en rad hastigt inbokade kvällslektioner i franska, spanska, japanska och salsa samt försöker på egen hand lära mig åka inlines och börjar skriva en roman. Jag bokar en akuttid hos en tatueringsstudio, köper en kattunge i närmsta djuraffär och beställer en diskmaskin på avbetalning. Min weekend spenderar jag i New York där jag går på konsert och passar på att kryssa ”besöka USA”-punkten. När jag kommer hem är jag så utmattad att jag sover 20 timmar i sträck och är moltyst de fyra timmar som kvarstår för att det ska bli ett dygn i tystnad. Jag försonas med den slemmige typen även om jag inte erkänner att jag snott hans bil, utan tröstar honom deltagande och häver i honom så mycket alkohol att han tårögt svarar ja när jag frågar om vi ska gifta oss. Jag kryssar även över punkten ”volontärarbeta” eftersom jag räddar slemmige typen från ett liv i ensamhet, och det var ett hårt jobb att få i honom all alkohol.

Och sedär, vips har man klarat av 16 punkter på en vecka! Det var väl inte så svårt, och vad gör man inte för lite spänning i tillvaron? 😀

2 thoughts on “Drömmar en fredagskväll

Kommentera

