Lördag, ledig dag

Ja, min plan idag är ju att åka in till centrum och så, men som förutspått så är vädret sunkigt och ligga på stranden känns lagom kul, så jag funderar på att redigera planen lite och åka in i eftermiddag istället för att gå i affärer och så. Sen är ju frågan om jag ska åka in runt 3, för det känns lite tveksamt att jag skulle hitta så mycket saker att roa mig med ända fram till kvällen så att jag kan ta min planerade drink någonstans eller om jag ska åka in senare. Tror jag låter bli att bestämma något så får vi se vad som händer. Jag har också en idé om att köpa en potatismos(are?) till familjen, för de har ingen vilket känns rätt förskräckligt när man är en sån potatismosälskare som jag, så in till stan SKA jag om jag så ska använda varenda uns av min självkontroll.

Men tills eftermiddagen infinner sig så kommer jag väl sitta och hänga här vid datorn och försöka att inte bita sönder naglarna eller lemlästa familjens godisförråd. Höll på att avsluta en nybakad slags sockerkaka nyss men lyckades behärska mig till slut, kan ni förstå att man äter kakor till frukost här? Jäkla fransmän o deras fasoner alltså.

Kommentera

