Om inte…

Blergh. Shit vad jag inte är nöjd med mitt liv dagar som denna, då man har absolut ingenting att göra. När jag kommer hem ska jag fan börja med någon hobby att syssla med på lördagar och söndagar. Eller ja, det blir väl lite annorlunda om man har fullt upp med jobb eller skola hela veckan, då är det skönt, men det här jobbet, när jag är ledig så gott som varje förmiddag, gör att jag håller på att bli galen på min slappa livsstil. Jag tänker, om jag ändå sett till att skaffa lite vänner när jag kom hit. Om jag ändå varit lite handlingskraftig och kollat med värdmamman ifall någon kompis till mig kunde kommit o hälsat på över en helg. Om jag ändå inte varit en så tråkig människa och haft ett liv istället för att bara slöa vid datorn eller läsa en bok om dagarna så hade jag kanske haft något att göra. Om jag ändå inte varit så dålig på att göra saker på egen hand och sett till att planera in mina helger så att jag inte blev sittandes på mitt rum istället. Om jag ändå inte varit så dum att jag åkte hit helt på egen hand utan att känna någon, om jag ändå hade rest med en organisation som förmedlat kontakter med andra au pairer.

Om jag inte hade rest. Om inte, om inte… Jag kan racka ner på mig själv hur mycket som helst vid såna här tillfällen, det spelar ingen roll att det enda jag är missnöjd med är att jag inte haft något att göra den här lördagsförmiddagen. Förhoppningsvis lättar molnen, bildligt och bokstavligt talat, när jag åker in till stan. Och det tänker jag sannerligen göra, för jag håller på att bli vansinnig här med mina egna tankar som enda sällskap.

Kommentera

