Genusglasögonen på

Jag har börjat tänka som Lady Dahmer. Hennes ord går rakt in i min hjärna och jag har börjat tycka att hon är fantastiskt smart och bra, även om jag stör mig lite på hennes kaxiga stil eftersom jag alltid blivit uppfostrad till att vara fin & lugn och inte sticka ut hakan och säga ifrån och vara 100% säker på att man har rätt. Nå, det är hon kanske inte, men hon ger det intrycket i sina texter.

Så jag blir hjärntvättad och kan snart citera henne i sömnen. Genusglasögonen sitter på dygnet runt, med andra ord. Min mellansyster tweetar om att det är så hemskt att lillsystern klippt av sig håret. Jag kontrar direkt och får nästan behärska mig för att inte hålla ett långt tal om hur onödigt det är att lära ett barn att utseendet betyder. Mycket bättre att hon har kortare hår, tänk själva hur skönt det är att slippa lite utav den där tyngden på huvudet, speciellt som min lillasyster är väldigt håröm och varje borstning orsakar ett mindre utbrott av ”Nej! A!j”. Varför ska en liten sjuåring behöva lida bara för att se fin ut? Mycket bättre att ha det i en mer praktisk längd då, tycker jag (och Lady D).

Kommentera

