Varför vågar jag inte drömma?

Eller jo, klart jag har drömmar. Jag älskar att dagdrömma och fantisera om roliga saker man borde hitta på, och min bucketlist står inte tom och tråkig. Men i yrkeslivet – vad vill jag? Så fort någon frågar säger jag bestämt: ”Jag vet inte!” och så börjar vi prata om något annat. Så fel. Jag vill visst, en hel massa saker. Men på något sätt, av någon anledning, så trycker jag genast undan den där känslan av att åh, det här vill jag jobba med så fort den dyker upp.

Jag inbillar mig att näe, jag skulle aldrig kunna göra något sånt. Jag är för dålig, för feg, för oambitiös. Det är enklare att välja något mesigt vardagsjobb än att försöka slåss om ett bra jobb. Men om jag tänker efter så finns det visst jobb jag skulle vilja ha:

  • Krönikör eller annat jobb på en tidning
  • Något där man får resa mycket
  • En resebloggerska som har tusentals läsare och åker till fantastiska ställen runt jorden och bloggar om sina upplevelser
  • Beröra folk med mina texter. Jag vill att, genom att berätta om mina egna tankar, drömmar och upptäckter, folk ska känna igen sig. De ska skratta, de ska gråta, de ska fundera över sina egna livssituationer.
  • Jag vill göra världen bättre. Något jobb som har med välgörenhet att göra?

Så, nu har jag åtminstone skrivit ner lite av det. Vi får se vad som händer. Jag har ju (nästan) hela livet på mig att fortsätta fundera på vad jag vill och hur jag ska uppnå det. Önska mig lycka till! Och lycka till alla därute som fortsätter sträva mot sina mål trots alla tusentals jävla problem som dyker upp jämt och ständigt..

One thought on “Varför vågar jag inte drömma?

  1. Så… skriva och världen? VAD VÄNTAR DU PÅ? Du skriver bättre än någon annan av oss, och jag tycker du reser runt lite hela tiden. Så vad tusan, vadå för feg, oambitiös etc? Du är ju redan halvvägs där om du skulle vilja!! :O Och snälla Mimmi, om du bara väljer att satsa på något av det där så är jag HELT ÖVERTYGAD om att du kommer lyckas! :O *avis*

    Gilla

Kommentera

