Näst bäst är inte längre lika bra

Funderar på om jag ska sluta gilla X Hostel Alicantes sida på facebook, för varje gång en ny bild kommer upp i nyhetsflödet, varje gång jag ser ett ansikte jag känner igen, varje gång jag ser en plats jag befunnit mig på… Då kommer en saknad så stor att jag inte fattar vad det var som hände.

När jag skulle hem var det enda som fick mig att gå på planet den upprepade meningen: Jag kommer tillbaka. Jag kommer tillbaka. Det är inte för alltid, det är ett kort vi ses och snart kommer jag vara här igen. Men nu hemma känns allt som förut och jag vågar inte åka dit, för att åka och hälsa på en vecka… Jag kände mig som hemma där och då skulle jag bara vara en besökare. Jag skulle gå runt med ångest hela vistelsen och räkna ner inför hemresan. Tänk om det inte är samma? Samma lycka, samma känsla av… Åååh, det går inte att beskriva. Och jag gråter, för jag vet inte hur jag ska ta mig dit. Fan. Det måste gå att lösa. Ska jag leta efter en ny familj? Kolla runt efter andra jobb?

Fan. Jag hade ju tänkt fortsätta mitt liv här i Sverige nu.

Men jag undrar hur länge jag ska bära på saknaden.

Kommentera

