Lördag kväll, tjohej

Ska man skratta eller gråta? Jag tror vi kan konstatera en sak: Elin och jag ska verkligen inte festa tillsammans. Vi har försökt planera in utgångar hur många gånger som helst, och antingen så slutar det med att vi lyckas göra varandra så opeppa att vi ställer in innan vi ens kommer iväg, eller så slutar det i totalt kaos. På ett inte vidare bra sätt, förutom att det är rätt komiskt såhär i efterhand då xD

Som den där gången jag, Elin, Eskil och Rasmus bestämde oss för att festa loss i Oskarshamn. Det slutade med att vi blev jättefulla allihop, jag och Elin tillbringade halva tiden inne på damtoaletten, Rasmus blev kärlekskrank nåt så otroligt och Eskil bestämde sig för att gå iväg på egen hand och fick hämtas upp med bil flera kvarter utanför Oskarshamns centrum klockan halv fyra på morgonen. Ingen vet hur han kom dit, allra minst han själv.

Nu i lördags så var jag i alla fall på besök hos Elin i Jönköping och oförskräckta hade vi självklart planerat in en utgång! Och det blev ju en upplevelse i sig kan man säga. Jag tappade mitt ID-kort och bankkort men återfick det turligt nog av någon hjälpsam själ som lämnat in det i baren. Elin köpte shot efter shot och lyckades tillslut lura till sig en gratis av bartendern. Jag å andra sidan köpte ingenting för det räckte gott och väl med några cider och den Mintu som Elin frikostigt bjudit på innan vi gav oss ut, tillräckligt frikostigt för att jag knappt skulle kunna gå rakt.

Det i sig gör är väl ingen katastrof men plötsligt stod vi utanför klubben och stortjöt i armarna på varandra medan tre killar går förbi och en av dem hånfullt säger ”Men vad gulligt” åt vår omfamning. Hur vi hamnade där, är en gåta än i dag, men hem kom vi och jag och Elin kan gemensamt konstatera att hon och jag, är inte menade att gå ut varandra, och det kan nog vara bra att ta det lugnt med spriten till nästa gång.

O ja. Mycket lugnare nästa gång. Men vi har ju något att skratta åt i alla fall!

One thought on “Lördag kväll, tjohej

Kommentera

