Ånej

åååååååhh nej. Gick nyss på toa och upptäckte att… *headdesk* Vad Fan Nu Då. Inte nu igen!! Varför ska det alltid hålla på och krånga? Jag blir helt matt. Vill liksom inte gå in på allt för snuskiga detaljer men måste bara få säga att jag inte ORKAR MED SÅN ÄR SKIT LÄNGRE. Buhu. Varför, varför ska det alltid vara nåt litet störande inslag i vardagen som man måste ta hand om och oroa sig för? Kan man inte bara få vara glad och nöjd när man redan avvärjt ett antal andra katastrofer?

Jag blir så ledsen.  ._.

Hinner precis klicka på ”skicka” och posta vad jag skrivit innan ilskan slår till. VARFÖR I HELA HELVETE SKA ALLTING KRÅNGLA SÅ JÄVLA MYCKET?! Jag är fan DÖMD till täta besök på apoteket, sjukhusbesök och samtal med läkare! FAN JÄVLA SKIT JAG BLIR SÅ TRÖTT! Jag har fan snart haft allt som går att tänkas få, är det inte en skalp täckt av mjällsvamp, synfel, fotvårtor, tandställning, reumatism, nageltrång eller eksem som vägrar läka så är det en bristande sköldkörtelfunktion, en glutenintolerans som präglat så gott som vareviga måltid jag intagit sen jag var tre år så är det en blödande tarm som gav mig sån extrem järnbrist att jag i somras både fick en järninfusion och blodtransfusion.

För en vecka sen så vaknade jag tidigt på morgonen av att folk satt och efterfestsnackade i Joels, Calles och Troffs vardagsrum. Gick ut och satte mig att lyssna på dem samtidigt som jag käkade lite. Och fick för en gångs skull trycka in pausknappen för mitt ständiga tyck-synd-om-mig-maraton, för tjejen som satt där i soffan berättade om ständiga sjukhusbesök på grund av brutna ben, brutna armar, olika sjukdomar och gud vet allt.

Det var omväxlande.

Kommentera

