Tyst, vänta. Andas långsamt och avvakta

Kollar mobilen. Kollar igen. Igen. En halvtimme, en timme. Två timmar. Tre timmar. Ständig väntan. På ett sms från dig, som tar i mina ögon allt för lång tid på sig att komma fram.

Fick senaste 16:57.

Svarade 17:18. Väntade. Smsade igen 18:46. Inget svar på det heller. Tystnad. Eller – ännu värre – mobilen surrar till men det är från någon annan.

Fredag kväll och jag kan bara föreställa mig vad du gör.

Du vackra, vackra man jag väntar och väntar på.

Är mitt liv på paus?

Det känns bara som jag lever när du är nära.

2 thoughts on “Tyst, vänta. Andas långsamt och avvakta

  1. Avståndens förbannelse hindrar oss från att prata, att den ena är tillgänglig när den andra inte är det och vice versa.

    Väntan prövar oss men när vi väl träffas är det som vi aldrig ens varit borta från varandra!

    Jag saknar dig

    Gilla

Kommentera

