Utvärdering!

Jag snor Zändes och Lizas 2012-quiz! Så länge sen det var man svarade på något sånt, och så kul det är! Även om den här känns väldigt neutral, så har jag inte sett någon annan ^^

1.  Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Tja.. Jodå! Började universitetet, jobbade som au pair och lite annat.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Näe.

5. Vilka länder besökte du?
Egypten, England, Spanien, och nu snart åker vi – precis innan nyår – Spanien.
6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
GACKT! Mer kontakt med mina vänner, mer kontakt med Joel, fler vänner och närmare vänner. Känns som min kompiskrets har recuderats ner till en bekantskapskrets med folk man bara pratar lite med ibland och utbyter artigheter.
7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Jao.. Första december, tror jag 😉
8. Vad var din största framgång 2012?
Att jag kom till den relation jag har nu med Joel. Att jag vågade åka till Spanien trots fiaskot i England. Att jag vågade börja universitetet.
9. Största misstaget?
Att jag gjorde saker som jag visste att jag skulle ångra efteråt. Att jag inte kunnat vårda min hälsa och ta hand om mig utan att min vilsenhet, ensamhet och ångest gått ut över personer jag har/hade nära.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Haha, skämtar du eller?
11. Bästa köpet?
Bästa köpet? Alla tåg-, flyg- och bussbiljetter tror jag.
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Se ovan. XD samt pendelkort till skolan i Kalmar -.-‘
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Det finns en människa som tagit ett stort kliv in i mitt liv och som jag blir glad över så fort jag tänker på honom ♥
Sen var det så omvälvande för mig att vara i Spanien.. Det var nog bland den bästa tiden i mitt liv, hittills.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
I princip alla dunka-dunka-låtar som gått på radion.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare än 2011 och 2010 tror jag. Har varit rätt… dyster. Men minst lika bra som åren innan 201o!
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Spenderat mer tid bland folk, lyssnat, pratat, lärt.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Suttit på rummet, grubblat. Deppat. Sett ner på mig själv och omgivningen.
18. Hur tillbringar du julen?
OMG fantastico, med Joel Den Fina som kommer hit imorgon. Den 25e åker vi till Teneriffa ^^
19. Blev du kär i år?
Hehe 8D
Så in i helvete, alltså. xD
21. Bästa boken du läste i år?
Sarahs andra halva är riktigt bra. Och alla böcker av Marian Keyes jag repeterat.
22. Något du önskade dig men inte fick?
Njae… Jao… Fast.. Är det inte alltid så? Det är ju knappast som om man alltid får vad man vill ha. Och jag har fått väldigt mycket som varit välkommet i mitt liv också! ♥
23. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Emottog gratulationer, ett oväntat samtal från Sunil, ett väntat samtal från Eskil, åkte till skolan, och åt en mysig middag med Emil på kvällen.
24. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Haha, självklart! GACKT! Mer Joel! Godkända tentor! Att inte hamna på kollisionskurs och slutligen bryta med Eskil i höstas.
25. Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Slapp, så extremt slapp. Ett tag svängde jag mot att vara lite mer välklädd men under det sista halvåret har min stil omvandlats helt till prassel-/mjukisbyxor, tjocka hoodtröjor och jag orkar knappt använda BH längre utan tar bara ett extra linne under en döljande t-shirt.
26. Vad fick dig att må bra?
Tyskarna. Joel. Folk omkring mig, Elin, Sandra. Att sova hos Zände när jag strandat i Stockholm.
28. Vem saknade du?
Alla. Saknade Spanien och alla människor jag träffade där så det gjorde ont, dagligen. Saknade alla vänner som bor långt borta, saknar London och GACKT.
Kommentera

