I feel so fucking lonely.

Kommer någon nånsin ta väck den känslan från mig? Så tyngande den är, så känns det omöjligt att jag skulle kunna ta mig genom livet med den.

Queen i högtalarna, tända ljus på bordet, tomma stolar bredvid mig. Jag undrar varför jag envisas med att tända ljusen varje gång jag lagat dukat, som om den mysiga bilden av levande ljus skulle kunna lätta upp stämningen mellan oss också. Jag dukar undan, ställer in i kylskåpet och diskmaskinen, blåser ut ljusen.

Queen tar slut.

Låt tystnaden tala.

Kommentera

