Falun

Nu sitter man i Falun igen, för andra och förmodligen sista gången i just denna lägenhet då Joel flyttar till en annan lägenhet om några månader. I helgen var jag i Stockholm och träffade Liza, Y2, Carro och Zändis. Det var riktigt roligt och välbehövligt att ha sin familj samlad runt sig igen, för första gången på över ett år! Vi gick till Klubb Blå på lördagskvällen och frös ihjäl i små snygga klänningar mitt i vintern. Men vi lyckades uppenbarligen med vårt mål att se fantastiska ut, för när vi kom in på klubben tjoade ett killgäng i hörnet åt oss = de såg vår MAKT och kände sig tvingade att hälsa kungligheterna välkomna, så klart. Ett annat säkert tecken på att vi såg utomordentligt coola och världsvana ut var att bortsett från några enstaka fulla drumlar som försökte passa på att tafsa lite, samt en kille som sa till Malin ”Öööh… Min, min kompis, han är intresserad av dig.” och till Liza ”Min kompis är intresserad av din kompis… Han har inte en chans va?” hon svarar nej, förstås, och han konstaterar ”Ni vill att vi drar va?”, så vågade inte killarna sig fram utan de samlades nervöst i sina kompisgrupper runt om den fina ring vi hade på dansgolvet, och kastade längtansfulla blickar på än ljuva lilla Zändis i sitt svarta fodral, än på mystiska Malin i sin gudinnelika klänning, vidare till frestande förförerskan Liza. Utan att våga göra mycket mer än att nervöst dansa i närheten av oss. Det är RÄTT!

Tyvärr fick vi straffet efteråt i form av lätta baksmällor och i mitt fall, en antågande förkylning för att jag ska lära mig att inte visa benen när det ligger snö på marken. Ta’t lugnt, karma. Mina (värkande) ben är nu tryggt omslutna av mina mjukisbyxor och har varit sen dess. Och lär bli resten av veckan också, då jag i min iver att få med både skolböcker och smink på min resa lämnade kvar så essentiella saker som extra byxor.

Nu dör min rygg av Joels datorstol + min usla hållning. Ska gå ner och återhämta mig efter den utmattande aktiviteten att blogga. Ok, jag har ju suttit på 1,5 timmars livesänd föreläsning från Kalmar samt hunnit med ett  kort (oavsiktligt kort, tror Joel behöver lära mig vilka knappar man får röra och inte får röra) Skypesamtal med fina Uppsala-Malin också. Vi har Y2-Malin i Stockholm och Slytherin-Malin i Uppsala. Röööörigt!

2 thoughts on “Falun

Kommentera

