Troll

Jag ser ut som ett riktigt troll i huvudet nu för tiden, med hår i en kort frisyr som vuxit sig alldeles för lång för att det ska se bra ut. Det spretar åt alla håll och kanter och jag vill verkligen få långt hår igen men börjar frukta att jag inte kommer stå ut med att gå runt och se förfärlig ut länge till utan rätt som det är få nog och klippa bort allt igen. Och sen börja om med valet och kvalet om några månader när det börjar se knäppt ut igen. Åååh jag vill ha långt hår! Men samtidigt… Värst vad tungt och liksom nästan smutsigt mitt huvud börjat kännas på sista tiden. Håret bara hänger ju. Och det tar ju jättelång tid för det att torka nu helt plötsligt! Haha, jag tror inte jag är redo för långt hår xD

Jag försökte ta en bild med camen på datorn för att visa hur håret ser ut nu, tyvärr blev det ju sämsta kvalitén ever och jag vet inte om det är något jag kan göra något åt eller om det bara är kameran som är kass. Buhu! Jag saknar min dator. Har (tillfälligt, hoppas jag) tagit Martins förra dator i bruk då den stod oanvänd och min egna blev sjukt seg och inte bättrade sig vad vi än gjorde med den. Men jag saknar den..

Hursomhelst. Jag blev galen på min ganska mörka utväxt – mörkare än den egentligen är, intalade jag mig och alla som orkade lyssna, eftersom blonderingen gjorde att det blev en sån stark kontrast mot mitt förhållandevis ljusa hår – så gick och velade en vecka och köpte mig sedan en förpackning med ”kastanjebrunt”. Hmpf! Jag tycker det blev mer rödbrun med lila toner än kastanj. Ser inte alls lika fräckt ut som kvinnan på förpackningen! Ser fräckare ut… Jag menar, hon hade ju en fin, normal, diskret brun färg. Inte rödlila.

Joel, min käraste, visade sig också vara tämligen kass på att färga. Han varnade mig upprepade gånger men envis som jag är satte jag ändå färgflaskan i handen på honom och jag har nu ca 80% brunrödlila hår och resten i varierande blonda nyanser. Förtjusande! Jag blev ju av med min gråtrista utväxt, i alla fall ^^

One thought on “Troll

Kommentera

