Idioter

Hur dumma är folk? ”Tatuerade sig – blev svårt sjuk i flera år”. Oj oj tänker jag som har två tatueringar och klickar på rubriken på Aftonbladets hemsida och förbereder mig för att återigen få läsa om några riktigt klantiga individer. Och visst får jag det.

”Man kan väl säga att det var en impulshandling. Det var sista dagen på semestern i Turkiet och både jag och min man slank in i en tatueringsstudio på stan.” Jamen FÖR I HELVETE är du korkad nog att gå och tatuera dig utomlands, i Asien av alla ställen *inbillar mig att det vore mindre riskfyllt i tex. ett annat nordiskt land eller England* ja. Då tycker jag faktiskt du får skylla dig själv om det uppstår problem med tatueringen efteråt.

”Vad har du för råd till dem som funderar på att skaffa sig en tatuering? – Använd aldrig, aldrig röd färg i tatueringen. Den verkar hur farlig som helst.” Ja, eller gå till en seriös tatuerare i Sverige där reglerna är lite hårdare… Är så trött på att det är själva tatueringskonsten och de som tatuerar som svartmålas, när det i det här och många andra fall hade kunnat undvikas med vanligt enkelt sunt förnuft eller en snabb genomläsning av resebolagets pärm som brukar stå i hotellets lobby och där de varnar för tatueringar, både riktiga och med henna…

Det är inte som att klippa håret utan du gör något du kommer få ha resten av livet,så geez, tänk igenom det innan! Det finns jättemånga seriösa, välkända tatuerare man kan gå till, tatuerare som tatuerar med godkänd färg och tatuerare som tatuerar med organisk färg.

Well, tror jag ska täppa till truten nu för jag gick ju och tog min första tatuering hos någon jag inte hade en aaaning om vem det var innan, but what can I say, jag var 19 och förbannad på allt och alla 😀 Det var åtminstone i Sverige, hihi 😉

One thought on “Idioter

  1. Hahahaha jeeeeeesus! Underbara människor xD

    Men visst, man kan tatuera sig i Turkiet men det beror helt på vart (precis som i Sverige). Vill du tatuera dig på första bästa tattoo parlor nära stranden så visst, om du vill ha hepatit så kör hårt!
    Och färgen röd farlig? Om något så är kroppen känsligare för tatueringar med färg i men farligt?? Ja, om du tatuerar dig i någons smutsiga källare av nån inkompetent ”tatuerare” med skit utrustning.

    Gilla

Kommentera

