Monseny

Som tydligen ska uttalas ”Montseine”, men enligt pappan var jag inte så fel ute som sa ”Montseny” för det är så spanjorer hade försökt uttala det, men det ska ju uttalas på katalanska..

I helgen följde jag med familjen, pappans bror, hans syster och hennes man och barn, på en utflykt till några berg som ligger 2 timmars bilresa bort. Vi bodde i en lägenhet de hyrt och promenerade runt i en liten by på lördagsförmiddagen och åkte till en annan by på kvällen för att hämta ut nummerlapp mm till brodern som skulle delta i ett lopp på söndagen. Loppet gick genom/över bergen så på söndagen åkte vi upp på ett litet berg för att säga hej till brodern när han kom springandes. Det var 16 grader i luften men blåste konstant så när vi gick därifrån var vi som isbitar.

Okej, det här låter som tråkigaste utflykten ever och till råga på allt fick jag nåt magvirus på fredagen så mådde APDÅLIGT hela fredagen och lördagen, ont som fan i magen och lagom pinsamt att dela toa med 7 andra stackars människor… Aja dags att komma till poängen nu.. det var i alla fall ett vackert berg vi besökte så det gjorde det hela värt det!

Sjukt läskiga dock..saker?, Medusa och någon get. Tyckte de såg skitläskiga ut o.o I byn vi besökte på lördagen.

Ville skita på mig när vi åkte igenom här, det såg ut som att berget på höger sida skulle falla ut i tomma intet när som helst.

Skitsuddiga bilder för att jag fotar med mobilkameran – vilket är den enda jag har, verkar vara standard när man bloggar nu för tiden att slänga upp högkvalitativa proffsfoton? Fuck it – i farten samtidigt som vi åkte på superslingrig väg uppför berget.

Det var jättetrolskt och alla bergstoppar fick mig att tänka på Fjällfil.

Hoppas ni får någon uppfattning iaf om hur fint det var! ^_^

En liten bit av havet till vänster.

Det var min helg det ^^

Kommentera

