Nu ryker schampot för andra gången

Nu ska jag testa att bara tvätta håret med balsam i några veckor för det schampot som jag använt här, någon color procect grej, har fullständigt krossat min stackars hårbotten. I början gick det hur bra som helst men sen märkte jag att jag fick börja tvätta håret två gånger om för att det skulle kännas rent och sen var det bara en tidsfråga innan skalpen började klia. Igår kunde jag bokstavligt talat känna hur hårbotten bokstavligt talat började spricka sönder så idag blev första balsamtvätten. Det passar förresten lika bra då schampot börjar ta slut medan balsamflaskan fortfarande är halvfull ;P

Jag försökte sluta med schampo och balsam förra sommaren men efter en tvätt såg och kändes det BEDRÖVLIGT så plockade snabbt fram mina flaskor igen och sen dess har jag hattat lite fram och tillbaka mellan apotekets mjällschampon, head & shoulders och vad som råkat stå framme i duschen jag befunnit mig i. (det där lät hur konstigt som helst men så blir det när man har en mamma, en pappa och en pojkvän som man växlar mellan att bo hos samt åker iväg på diverse grejer titt som tätt.)

Är det någon annan som testat Noo Poo och har något att säga om saken? ^^

… Sen fick jag ju dessutom nog av mitt hopplösa hår som jag försökte låta växa ut, speciellt som min värdmamma lite bekymrat påpekade att det ”looks a little bit like a mushroom” och jag inte kunde göra annat än hålla med, så klippte mig. Var helt deprimerad när jag satt och väntade på min tur i frisersalongen och höll på att börja gråta för jag hatade min frisyr och den faktiskt liknade en svamp väldigt mycket just då (hade inte stylat det alls) och sen när jag äntligen fick sätta mig i stolen gav frisörskan mitt hår en förfärad blick, petade lite på det samtidigt som hon pratade snabbt med mamman på katalanska och plötsligt hör jag hur hon säger ordet ”champinjon”. Jag kände mig så tillintetgjord och hemsk så jag sa bara till henne att göra vad hon ville och nu har jag kort därbak och lite längre fram och det känns inte helt fel även om jag fortfarande längtar efter ett svall ner på ryggen. Det kommer ta tusentals år innan jag kan slänga lite flirtigt med håret igen ;_;

Jag tror jag har blivit besatt av mitt hår.

Och så köpte jag ju ett par högklackade skor häromveckan! Och äger nu mitt första puder! Herregud, håller jag på att förvandlas till en kvinna?

Kommentera

