Hemlängtan

Mormor ringde mig idag, så himla skönt att få prata lite med henne och höra att allt är – någotsånär – väl. Hon sa att hon längtar tills jag kommer hem igen och jag har börjat få lite hemlängtan jag med! Det var lättare de första veckorna här, dels för att vädret var så mycket bättre att bara det kändes ”värt” det, men samtidigt för att jag åkte hem och hälsade på familjen precis innan jag åkte. Men nu har jag varit hemifrån i sex veckor, exakt det längsta som jag varit ifrån min familj förut. När jag kom på det kändes det nästan lite löjligt att aldrig ha varit hemifrån längre än sex veckor förut, men jag har ju aldrig riktigt kommit till den där flytta-hemifrån-prylen även om jag rest runt en hel del 🙂

Nu är dock vädret betydligt tråkigare (regnade utan uppehåll lördag-måndag, snacka om att det blev en innesittarhelg för mig!) och jag börjar känna mig mer och mer ensam då jag inte riktigt hittat någon kompis här att hänga med. Träffade dock ett väldigt trevligt gäng tjejer i lördags kväll och de har bjudit med mig ut nästa helg också, hoppas hoppas att det blir av!

En annan sak som jag längtar hem till är – min garderob. Det känns otroligt löjligt med tanke på att jag aldrig varit stolt över min garderob eller dess utbud men börjar bli riktigt trött på de få plagg jag fick med mig hit! Orkar aldrig riktigt släpa på någon fet packning, dels är det enormt åbäkigt med stora väskor och dels utgör det ett mer praktiskt problem i och med att jag måste kunna hantera och transportera den själv och jag har ju aldrig varit känd för mina muskler direkt ;P Den där dagen i London då jag släpade runt på en 25-kilos resväska över hela stan är fortfarande färsk i mitt minne, likaså blåsorna jag fick i handen, och jag försöker undvika att hamna i samma situation. Lättare packning innebär tyvärr mindre kläder, så är så sjukt trött på mina två jeans, ett par shorts+tights, fyra tjocktröjor, sju linnen och sex t-shirtar/toppar jag fick med mig. Gaaah! Det låter mycket men… Det känns inte alls mycket xD Att varje dag växla mellan de två varmtröjor jag gillar bäst är inte så kul längre. Samma sak med linnena/topparna. De jag gillar används konstant och de som inte är några favoriter blir jag trött på bara genom att se hänga på galgen varje morgon 😛

Guuud, tänk att bo på ett ställe och få samla ihop alla kläder som nu är utspridda i Spanien, Oskarshamn och Falun till en enda organiserad och strukturerad garderob. Vilken dröm!! xD

Kommentera

