Nervöst

Idag är det 20 dagar tills jag åker hem, och jag gjorde just ett kvalificeringstest via någon tråkig hemsida för att förhoppningsvis komma in på apoteksteknikerutbildningen.. Jag undrar hur mycket av mig som egentligen vill gå den utbildningen, eller om det bara är för att jag inte kommer bli receptarie som jag vill gå den. Kan liksom inte ta nederlaget att inte få jobba på apotek nu när jag väl siktade in mig på det ;P Aja, nog med överanalyserande. Det var ett väldigt knäppt test! Frågor som ”Vem är du som person?” blandades med ”Vilken apotekskedja heter numera Llyons?”, eller något sånt. Inte vet jag, borde man kunna sånt?? Herregud, då har man ju verkligen stort intresse i apoteksbranschen om man har koll på det… Jag funderade faktiskt på att googla upp det men tänkte nej, det är fusk och kommer jag in vill jag att det ska vara för att jag förtjänar att gå där, eller nåt… Sen var det ett svenskatest också som kändes lite mer som min grej, och när jag väl klickat upp frågorna var min reaktion mest ”hallå?” för det var skitenkelt xD Typ baskunskaper, meningar där de tagit bort ett ord och så skulle man klicka på rätt ord som skulle stå där. Okej, jag kan ha fått ett eller två fel på det pga slarv och att jag inte koncentrerade mig så hårt då det var en tidsbegränsning på testerna, men annars känner jag mig väldigt säker på att ha svarat rätt på dem!

Frågan är om jag kommer palla att pendla Uppsala-Sthlm, har ju redan testat den där pendlingsgrejen och det var ju inte riktigt min kopp te, men det får väl bli ett senare problem.. Alternativet är att plugga någon enterminskurs på Uppsala universitet, och det låter ju rätt bra förstås men det LEDER ju ingenstans. Gillar inte att plugga (nähä?) så om jag nu ändå måste göra det för att inte sluta bakom kassan på maxi så vill jag åtminstone gå en utbildning med ett klart och tydligt mål istället för att tidsfördrivsläsa engelska eller filosofi i ett halvår. Etik, som jag också slängde in i ansökan, tror jag dock låter väldigt intressant! Det var roligaste kursen på gymnasiet iaf, bortsett från estetisk verksamhet ^^ Tyvärr la jag den som typ tredje val eller något sånt, så vet inte om jag kommer in på det ändå… Märks det att jag är sjukt förvirrad och inte vet vad jag vill göra? x)

Ska hämta en muffins nu, ha det bra ni som tittar in hit ^^

Kommentera

