Ring ding dong

Ni vet de där ”aldrig mer”-sakerna man lovar sig själv efter en utekväll? Aldrig mer alkohol brukar det ju vara, men för min del är det något helt annat, nämligen aldrig mer att jag går ut utan att ta med mig öronproppar! Mitt ogenomtänkta beslut att lämna dem hemma igår var typ ”nej men det är ju inte säkert att vi hamnar på ett ställe med hög musik.. och jag vill inte att de ska tycka jag är konstig”. Jag skyller dock på att jag var extremt stressad, hade tänkt börja göra mig i ordning en och en halv timma innan, gott om tid alltså. Sen så ringde mamma och så blev badrummet upptaget precis när jag tänkte gå så det slutade med att jag hade en halvtimma på mig att duscha, fixa smink, hår, kläder och packa en väska att ta med övernattningsgrejer i. Inte så lyckat med andra ord och gud vad jag hatar att tvingas rusa hemifrån med andan i halsen samtidigt som folk står och väntar på en. Extra lång tid tar det förstås med total klädångest och att få för sig att byta om när man precis klätt på sig, och sen tvingas återvända efter två minuter då jag glömde ta med mig pengar. Haha, den kvällen hade ju blivit lagom lyckad om jag åkt iväg utan pengar xD

Fick med mig det mesta till slut i alla fall förutom just öronproppar, och herregud vad det har ringt i öronen idag! Inte ens nu till kvällen har det börjat avta och har gått runt med världens omg-tänk-om-jag-fått-tinnitus-ångest hela dagen 😛 Speciellt högra örat som jag haft lite problem med förut här har gjort ont nästan. -_-‘ *sluter ögonen och ber en tyst bön till Gud att om han skonar mig bara denna gång till så kommer jag aldrig ge mig ut och festa utan öronproppar i bakfickan igen*

Haha, jag kanske ska ta och dela med mig lite av vad kvällen innehöll mer än grymt hög musik också! Detta var tredje lördagskvällen som jag träffade några tjejer från byn intill, Bellpuig (min by heter Vilanova de Bellpuig. Sen har vi någon annan by som heter Bellvis. Krångligt värre.) och vi begav oss till Lleida för att äta födelsedagsmiddag på en (nyöppnad?) pub, sen bar det av till en annan pub för en snabb 1€-shot, vidare till ett mindre, centralt diskotek fyllt av massa gamla män som man inte vågade möta blicken på för då glimmade det till förhoppningsfullt i deras rynkiga, oattraktiva ansiken (blä!) och en allmänt lustig blandning av folk, inte som på La Scala direkt där medelåldern ligger på strikt 19 år haha 😉 Jag tittade mig omkring – väldigt hastigt  för att försöka undvika att kolla direkt på någon kille och dra till mig deras ovälkomna intresse – och tänkte förfasat ”Men var är alla snygga/unga killar?” och mindes med saknad senaste gångerna jag varit på mitt vid det laget glorifierade La Scala xD

Haha. Lilla La Scala som är pyttelitet och där dansgolvet är som en liten rektangulär burk där man får stå och hoppa. Vad ska man säga. Det är ju inget man drömmer om direkt xD

Spänningen steg när jag och tre andra tjejer som var mest partysugna tog taxi till ett större diskotek lite utanför centrum uppe på en kulle, jag är ju lättroad så tyckte det var mycket spännande ^^ Jag älskar verkligen att besöka lite större diskotek för första gången, det blir liksom lite ”en helt ny värld”-känsla av det hela 🙂 Pump it up! Vi stannade där tills ungefär halv fem eller så på morgonen och sen åkte vi till tjejernas gemensamma lägenhet – de pluggar i Lleida – och stupade. En bra lördagskväll bortsett mina öronrelaterade problem 🙂

Kommentera

