Måndagsdepp

Det är extremt dimmigt här, och har varit så hela helgen.. I fredags och i lördags var jag i Barcelona och det var så himla fint väder, soligt och ingen blåst och runt 15 grader. Igår slappade jag inne hela dagen bortsett från en kort middag hos Santis mamma, och på kvällen kunde jag inte sova. Vet inte om det var för att jag sov över 12 timmar natten till söndag eller på grund av en fet portion pasta & tonfisk till kvällsmat som jag hade svårt att somna, men det känns mer som att det berodde på att jag börjar inse att tiden håller på att rinna ut för mig här i Spanien… Bara en vecka kvar nu, åker hem på tisdag den 18e. Hittills har jag bara peppat hemresan och tänkt på hur kul det ska bli att få träffa mina kompisar och släkten, men nu kommer nervositeten över mitt liv igen som jag mer eller mindre förträngt medan jag varit här. Vad ska jag göra i vår? I Uppsala? Bo med Joel? Studera vad? Tänk om jag inte får studiemedel? Tänk om rummet han fått tag på är skitlitet och fult med en asäcklig toa och han som äger lägenheten och den andre inneboende är hur otrevliga och sunkiga som helst? Vi måste flytta alla grejer från Falun till Uppsala också – hade typ hoppats att Joel skulle fixa det medan jag var utomlands men icke – hur ska det gå? Hyra flyttbil? Boka buss eller tåg till Falun? Herregud. Jag är verkligen expert på att stressa upp mig över småsaker och många bäckar små ger en enorm flod av oro som nu börjar svämma över.

Tycker det är så jävla typiskt också att mönstret från min senaste au pair-vistelse i Spanien upprepar sig: först många sjukt tråkiga veckor utan att hitta några kompisar och så BAM precis innan det är dags att åka hem så hittar man lite folk att hänga med och har det sjukt kul och börjar önska att man inte ska åka ändå! Haha, det känns så himla onödigt. Men jag försöker trösta mig med att jag aldrig hade haft råd att dra till Barcelona varenda helg ändå… Och jag har faktiskt haft några roliga kvällar med utgång i Lleida en gång och på Big Ben två gånger 🙂 Och resan till Montseny, även om jag mådde röv hela den helgen ^^

Kommentera

