Gråa dagar, gråa sinnen

Som väntat smittade jag ju ner Joel med min förkylning, och nu ligger han däckad i vårt rum medan jag sitter i köket och äter pulvermos och kollar på tågen som rullar in och ut från stationen. Vädret har varit extremt grått och tråkigt sen vi kom till Uppsala så det har inte varit bästa intrycket av staden direkt, men om det bara kunde komma lite snö skulle allt bli mycket bättre… Jag vill ha snö! Det ska vara vitt och fint och mysigt!!

Flytten gick väl sådär och det är fortfarande fruktansvärt stökigt i vårt rum, men nu är vi här i alla fall och vi får väl lite ordning på det till slut… Det som är sjukt störande är att de satt en jäkla garderob i vårt rum som inte går att flytta på och den förstör alla försök till inredning, så jag ogillar starkt hur rummet möblerats nu >_<

Woho, himlen hörde min klagan och nu blåser molnen bort så att jag får en liten skymt av himlen, man tackar! ^^

Joel brukar sällan vara ordentligt förkyld så hans klagan idag/inatt har varit lite roliga att lyssna på faktiskt xD Han klagade på att han frös så himla mycket och jag sa åt honom att ta en tablett, och då frågade han varför det skulle vara bra, och när jag föreslog att han skulle ta en tupplur nu sa han missnöjd ”Men det är ju tråkigt.” och det har han ju förstås rätt i, men det finns ju inte så mycket annat man kan göra åt en förkylning förutom ta febernedsättande och sova xD

Det här är andra dagen som jag stannar inne, men jag är faktiskt inte ett dugg lockad att gå ut med detta kalla och tråkiga väder. Nej, nu klagar jag bara en massa så bäst att sluta försöka skriva ett inlägg och låta det vara som det är.

Hej hej ;P

Kommentera

