Lake Retba

Surfing the internet you can find the most amazing things! xD Den här rosa sjön hamnar direkt på min att göra-lista, så himla cool som den verkar!

Sjön ligger i Senegal och det har väl inte riktigt varit med på min lista över nödvändiga platser att besöka, men det här var ju så coolt att jag måste ta med den. Enligt någon sida google föreslog så får den färgen av någon slags alger som trivs väldigt bra just där. Jag undrar om den går att bada i? Och om det är många turister som åker dit?

Awesome. Någon som känner för att dra dit med mig? ;D *googlar* Oh. Jag och min geografi – har ingen som helst koll – Senegal ligger ju i Afrika. Oj då. Och gränsar till Gambia, Guinea och massa andra länder som alla klassas som ”lite för långt bort just nu”. Aja. Fett cool sjö var det i alla fall! xD

Kommentera

