Salt!

Man vet att det gått för lång tid sen man sist bloggade när hemsidan inte kommer ihåg ens inloggning utan man måste ange namn och lösenord igen… Dock är det ju helt meningslöst att försöka skriva när man inte är inspirerad! Blir bara äckliga blä-inlägg som jag inte alls är stolt över då. Det jag tänkte blogga om nu var i alla fall salt. Eller snarare SAAAAAAALT! Det känns som att jag blivit helt besatt av salt och pommes, eller ja pommes med salt, sen jag och Joel plockade fram vår Princess (ja fritösen då, den heter det ^.^) ur flyttlådan. Tyvärr övertalade han mig att köpa mineralsalt, och det smakar ju inte alls som salt ska! Så nu så vräker jag på massa mineralsalt, smakar och tycker inte det smakar salt och häller på ytterligare en hög och smakar innan jag ger upp och går och hämtar världens godaste salt, ”Sea Salt Grinder” från McCormic. Vi köpte det till våra frukostar på hotellrummen i USA, och envis som jag är packade jag ner det i resväskan när vi skulle hem, för man får ju inte slänga mat… Tack mamma 😉

Sen slutar det i alla fall att mina pommes och botten av tallriken är fyllda med både mineralsalt och havssalt i otroliga mängder och så sätter jag i mig det samtidigt som jag önskar att jag hade ÄNNU mer salt men är för rädd för att hälla på mer för att jag kommer dö av för högt blodtryck eller något.. Vad leder stora mängder salt till egentligen? ;P Så mycket är det väl inte egentligen men mer än vad som brukar anses normalt i alla fall xD Det känns i alla fall lustigt att tycka salt är så otroligt gott och hypokondrikern i mig undrar fundersamt om jag har fått någon sjukdom som leder till saltbrist.

Och nu gick sirenerna på här utanför och pessimist-/undergångsMimmi undrar genast vad som hänt och om det är något allvarligt som kommer drabba mig, oss, ja hela världen kanske? Jag får faktiskt se till att ta det lugnt med paranoian här… och fixa lite mer pommes kanske? *kastar längtande blickar på Princess och mitt lilla importerade saltkar*

Kommentera

