whyyyy

Varför loggade jag in mig på lnu:s hemsida för att sitta och vältra mig i mina misslyckanden? Sitter och stirrar på kurserna som stirrar tillbaka i hånfullt rödmarkerad text. Endast den första är välsignat grön men ger väldigt lite tröst. Jag känner mig som en idiot. Och den gamla envisheten – så jäkla svårt kan det väl inte vara – dyker upp och gör sig påmind, den envisheten och min oförmåga att borsta av mig ett litet felsteg som gjorde att jag inte slutade direkt utan fick kurs efter kurs att byggas på i rödmarkerat istället för att stoppa fiaskot medan tid fanns.

Ugh. Jag blir tokig. Tänker, jaja, men den och den kursen var jag ju faktiskt inte allt för långt ifrån att klara man kanske skulle.. innan hjärnan skriker STOPP STOPP nuuu lägger vi ner det här va. Släpp det, se framåt och gå vidare. Du har precis påbörjat ytterligare en utbildning, se till att ta hand om den först va och sen får vi se? Okej? Det vore ju jäkligt härligt att sätta de där poängen som grämt mig så länge men det känns ju lika troligt som att jag plötsligt skulle bli modebloggare.

Jag tillbringar för mycket tid med att tänka och för lite tid med action.

På samma sätt som jag typ gav upp inredningen i det här rummet så fort sängen var hopmonterad av Joel och böckerna på plats i bokhyllan. Vårt rum är en katastrof och utanför hörs byggarnas oväsen, på natten skiner starka byggarbetslampor in genom vårt fönster och glasdörr till den (ännu ofärdiga) balkongen. I morse hördes ljuden av en dammsugare i rummet ovanför och jag kan inte säga att jag uppskattar de aspekterna av lägenhetslivet något vidare. Att pendla med tåg som verkade så spännande har redan fått mig att sentimentalt minnas Oskarshamn-Kalmar-bussarna (som jag för det mesta suckade och stönade över att behöva ta, uppfatta mig rätt, jag är glad över att vara här).

Det ska bli skönt när januari, februari är slut och peppen kommer åter 🙂

Kommentera

