Juni

Shit, förra gången jag skrev var jag extremt nervös inför första läxförhöret inom Medicinsk Grundkurs och första tentan i Egenvård. Nu har vi gått klart Medicinsk Grundkurs och jag fick godkänt (tror jag haha, har faktiskt inte frågat läraren men har godkänt på alla – superlätta – läxförhör vi hade) och första delen av Egenvård är också avklarat. Tänka sig att jag fick VG på båda tentorna vi haft i Egenvård, det hade jag inte trott ^^ Får hoppas att terminen i höst går lika bra, nu är det bara ett år kvar och sen kan jag kalla mig Apotekstekniker. Jag finner det lite roligt att jag kommer bli klar med denna utbildningen samtidigt som mina före detta klasskamrater på Linné kommer bli färdiga farmaceuter x) …Om inte annat är det en lättnad att jag inte kommer behöva plugga längre bara för att jag bytte.

Anledningarna till att jag inte skrivit kan väl egentligen sammanfattas med att jag inte haft lust – dagarna har rullat på, jag har spenderat en ohälsosam mängd tid med att dega i soffan framför en film, eller i sängen med en bok. Jag och Joel har stått vid spisen och försökt åstadkomma ätbara måltider, vi har handlat mat, sovit, pluggat. Bra dagar har jag träffat Gackt-Malin och Potter-Malin, Alice och nu även Liza som återvänt till Uppsala. Wiho, välkommen tillbaka Liza!  Dåliga dagar har jag försökt ta mig igenom, stressnivån på max och tårarna inte långt borta. En termins pluggande i Stockholm och pendlande till Uppsala har resulterat i två gråt-attacker på perrongerna i Stockholm när regnet färgat himlen grå, livets omständigheter tyngt mig och SL jävlats med mitt tålamod.

Gud, hur jag oroade mig för att inte passa in i min nya klass i Stockholm… Och lyckan en morgon när jag kommer in i klassrummet och inser att Stephanie tittar upp och säger ”Tjaa, what’s cooking good looking?” och flyttar på sin väska så jag kan slå mig ner, Tina vänder sig om och säger ”Nejmen hej Mimmi!” och Åsa instämmer, och Cassandra och Jannica hejar på sina platser bakom mig… Jag har en plats, jag är en person. En person som är omtyckt och rolig att hänga med också tydligen. Wow… Jag finns. Och jag tar mig framåt. Jag har lite fler punkter att kryssa av på min lista, och nya punkter som kommer till som jag inte ens visste om att jag skulle älska att uppfylla.

Nu ska vi gå på pommes-jakt, jag återkommer snart igen tror jag 🙂

Kommentera

