Söndagskväll

Okej, okej, då får vi se hur jag trivs på den här bloggsajten istället! Jag ska försöka blogga mer, men vad kan man säga? Jag lever ett lugnt liv i Uppsala med Joel på Stationsgatan 44, och det händer inte så mycket mer. Jag pluggar, eller just nu har jag praktik, kommer hem på kvällarna, fixar lite mat, väntar på att Joel ska komma hem, äter middag och kollar på någon tv-serie (Avatar the last airbender, Chuck, How I met your mother, Glee) och sen är det dags att sova. Ställ klockan, vakna av larmet, repetera.

Igår var vi däremot ute på något riktigt spännande – sängjakt. Min säng som vi hittills har använt är nämligen så liten att jag numera kan säga ”flytta på dig” i sömnen. Det är ju alltid kul att lära sig ett nytt trick men vi tog det som ett tecken att det var dags för en bredare och bekvämare säng och tillbringade dagen på Go natt (eller vad den hette), Em Euroramöbler, Möbelhuset Uppsala och Mio, och nu är en tiotusenkronorssäng förhoppningsvis på väg hem till oss ifrån Mio! Leveranstiden är hemska sex veckor men efter det hoppas jag vi kan sova gott (och dyrbart)…

One thought on “Söndagskväll

Kommentera

